Thursday 17 November 2011

Diapers oh Diapers!!!

Bukan mudah menjadi ibu yg terbaek utk anak2...sbg pengguna juga kita perlu bijak dlm memilih apa jua yg terbaek utk anak2 kita....kat maner ade promosi brg murah..ke situ lah kite b'kejar....pokok nya nk yg terbaik pd $ yg d'cheapest one....hehehe

What i want 2 share here is about diapers....
mcm2 diapers lau kiter tgk kat pasaran.......kalau nk try one by one due to nk tau yg mane is d'best one is...parah la....fenin woooo nk mencarik yg d'best one tp rege murah...aku tanyer opinion kwn2...
diapers manerkah yg t'baik tp murah..???but antara byk2 diapers op koss la MAMYPOKO is d'number 1...sbb quality yg sgt bgs...tp $$ pon bagusssssssss.....muahahahaha....

dh b'mcm diapers aku cube since anak pertama aku Cik Wawa...
so far wawa ni dlu kulit die x manje sgt....but memandangkan aku 1st time jd mama..so agak pening2 lalat gak lah...nk milih diapers utk die..since mase tu aku masih muder..TETTTTT.."muder ker"..consider mude la mase aku bersalin kan wawa..i'm 24th yrs old tau...mude kan...mude kan..so rmai d'kalangan kwn2 sebaya lom kawen n op koss la lom ade  baby...so memasing x de experince n aku x der tmpt nk tanyer2 n mtk opinion nih...
luckily kwn adik aku dtg umah n gtau yg adik die pkai PETPET....so far sgt ok...so aku pn x pk pnjg dah...trus try n continously pkai kan PETPET utk cik wawa....
mmg bgs lah ...kiranya PETPET lah yg terbaek mase tuh....

so wawa pon pkai lah diapers brand PETPET nie..smpi umur die nk masuk 4tahun..
x pnh tukar2 since die pon x der masalah sepanjang pkai PETPET nih...
wawa nie mmg cerdik budaknyer...umur blom 4yrs dah x nk u'uk dlm pampers..geli katanya...
lau dlm kete pon die sanggup suh kiter bhenti kat petrol station coz die x tahan nk u'uk...
mmg anak yg sgt baek krn nk men'save budget' kan mama n papa dier....
lobiu my lil princess....

biler lahir plak my 2nd baby....dak darwish...aku dh muler fenin balik....yer lorrr dh lamer x ber'anak' kcik...
almost 6yrs tuh....mau x lame
hhrrrmmmmm....
firstly mase bli brg2 persiapan my 2nd baby nih aku dh x der pilihan lain dah...coz dh terbiase ngan PETPET kan...so aku bli lor PETPET.....
biler Darwish lahir jer....pakai2 PETPET nie tup2 mcm x serasi jerp...
sbb celah peha die yg gebu gebass tu mcm merah2...
so...
biler ank sdare hubby dtg umah...aku pon tanyer ar die..yer lorr..die musti dh expert sket bab2 diapers nih since anak pon dah 3 kan...
tgk diapers yg die pkai kan kat anak die tu mcm lembut jer...dia kata dia pkaikan anak2 dia DRYPERS....
 
maka..aku pon beralih kpd DRYPERS...aku suke DRYPERS nie...sbb time aku bli tuh die ade keluaran special edition...kat diapers ade gmbr fancy2 u...
haaa..mcm nie..cute kan....kdg sengaja x pkai kan Darwish seluar sbb design Drypers nie cute sgt...
time tukar drypers is mase yg sgt best bg aku...sbb everytime amik new diapers dr bag nyer nk pakai kan Darwish..corak lain2 yg keluar..cun2...hehe
 
Lame gak Darwish pakai nie...so far ok jer....lately plak tetibe ade rashers kat blkg die....sapu cream yg slalu die pkai tu tp jap jer ok..pas2 ade smula...Then x tau nk wat caner...we all decide bwk Darwish pi jumpe Doc...tgk aper doc kate....
Biler bwk jmpe doc tu..doc kata...alahan pampers.....so doc advise jgn pkai DRYPERS lagi..die kata yg terbaik is MAMYPOKO or HUGGIES.....
Balik dr klinik kami pon trus ke MANJAKU BABY CENTRE.....nk bli diapers utk Darwish...
 

 
haaaaa.....kami pon bli la MamyPoko & Huggies...
2 mggu pertama tu aku pakai kan MAMYPOKO kat Darwish sbb nk bagi rashers die cpat sembuh...
pastu aku continue pkai kan dia HUGGIES.....

N now if kuar jln2 aku pkaikan Darwish MAMYPOKO....n for daily use kat umah aku pkaikan die HUGGIES jer laa....Alhamdulillah...rashers kat blkg buntut Darwish dah ok....lega rasanya...

dat's all lah my experience wif diapers...mcm2 brand yg aku cuba demi yg terbaik utk my loves one...actually lain org lain ragamnya..coz its depens to ur baby skin...sometimes ade baby yg jnis kulit x kesah jer..pkai yg biase2 nyer diapers x de brand pon die ok jer...
but since both of my kids nie tau yg mama n papa dorang keje kot kan..so dorang ala2 demand la sket..nk pkai diapers yg best2 jer...aper2 pon aper saja utk mereka mama rela 'Berkorban Apa Saja'.......

till then...
daaaaa....

No comments:

Post a Comment